Suuçtu Şelalesi Kamp

Suuçtu Şelalesi hakkına bilgi vermeden önce söyleyebilirim ki muhteşem bir ruhu var ve biz kamp yaparken çok keyif aldık.

Bursa’nın Mustafa Kemal Paşa ilçesinde yer alan Suuçtu Şelalesi ortalama olarak 18 km uzaklıkta bulmaktadır. Şelalenin yüksekliği 38 m’dir. Suuçtu Şelalesi rakımı 464 metredir. Şelaleye yaklaşırken suların her tarafını ıslatması ve o muhteşem sesiyle size doğanın muhteşem yüzünü göstermektedir. Şelaleye giden kayalar çok kaygandır. Bu sebeple dikkatli gitmenizi öneririm.

Suuçtu şelalesi yakınlarında piknik alanı bulunmaktadır. Az kişi olucam diyen kampçı arkadaşlar için Suuçtu şelalesinin üst tarafına çıkıp çadırlarını kurmalarını öneririm. Kalabalıktan rahatsız olmayanlar için orman taraflarında da kamp atılacak yerler mevcuttur. Bizim gittiğimiz zaman çok insan yoktu o yüzden şelale tarafında, şelale sesinin ninni belleyerek uyuduk.

Suuçtu şelalesinin suyu içilebilmektedir. Yol tarafında su çeşmeler de bulunmaktadır. Biz bilmediğimizden yanımıza su almıştık. Oranın yerlileri de bize gülerek ‘biz suyu oradan içiyoruz, siz bir de su mu götürüyorsunuz’ diye dalga geçmişlikleri de vardır.

Suuçtu Şelalesi’ne Nasıl Gidilir?

Bursa’nın Mustafa Kemal Paşa ilçesine geldikten sonra Kayabaşı ve Muradiye Sarnıç köylerini geçtiğinizde Suuçtu Şelalesi sizlere kapılarını açıyor.

Bu bilgilerden sonra gelelim bizim kampımız dan bilgilere;

• Suuçtu Şelalesinde kamp yapmak isteyen arkadaşlar için ilk olarak söyleyeceğim şey kalabalık sevmiyorsanız hafta sonu değil hafta içi gelin.
  • Otostop çekecek arkadaşlar hele bir de hafta içi yapacaklar ise Tanrı yardımcıları olsun. Şayet bizim gittiğimiz zaman otostop çekecek araba bulamadık ve yürümek zorunda kaldık.
  • Odun sıkıntısı yaşamazsınız. Ormanda kuru odun bulunmaktadır.
  • Akşam kurt ve çakal sesi duyduk ve bunun yanında 30 metre kadar yakınımıza gelen tilkileri gördük.

Biz gittiğimizde arabamız olmadığı için otostop kararımız da da kimse durmadığı için, hafta içi gidiyorduk bu yüzden yürümek zorunda kaldık. Yürürken doğal güzellikleri bile insana huzur veriyor. Yürümeyi göze alacak arkadaşlar için diyeceğim mesafe uzun. Vardığımızda çadır seçimimizi şelaleye yakın tarafa seçtik ki Suuçtu şelalesinin sesiyle huzur bulalım. Odun toplamak için hemen ormana girdik. Tabi hava karardı ve odun toplarken yerlerin kayganlığı ve zemin eğik olmasından biraz sıkıntı çektik. Ama topladığımız odunlar ile yaptğımız közde tavuk tüm sıkıntılarımızı aldı diyebilirim. Biz sabit bir yerde kalmadığımız için erken çıkmamız gerekti ama gezmek isteyenler için yürüyüş alanları mevcuttur. Gece olduğunda kurt ve çakal sesleri duyduk bunlara karşılık olarak torpil patlattık ve yarım saat sonra yaklaşık 30 m ilerimizde 5 tilki fark ettik. Hemen çöpümüzü ve kokacak yemeklerimizi ayrı torbalarda kamp alanımızın 25 metre ilerisinde ki ağaca astık. Bir gece kaldığımız için çok ayrıntılı yazamıyorum ama Suuçtu Şelalesinde kamp yaparken en haz aldığım şey; ateşimizin başında çayımızı yudumlarken bir yandan da şelalenin sesini dinlemek…

Başka sözüm yok 🙂

Suuçtu Şelalesi Kamp” için bir yorum

• 23 Kasım 2017 tarihinde, saat 13:00
    Permalink

Güzel bir yazı olmuş. Teşekkürler.